Min dag på en sluten avdelning

Blir alltid väckt kring 8 tiden för medicin.
Väljer om jag ska somna om (mestadels) eller gå ut och hämta te.
Under förmiddagen har jag två dagar i veckan behandling på mottagningen.
Om jag inte ska iväg ska vi exponera emot mina tvång. Hämtar mer te vid halv 11.
Lunchen serveras vid 12.
Medicin vid 14.00
Vid 15.00 är det fika enligt dom andra, för mig är det mer te om jag inte sover.
Vid 5 tiden kommer middagen, äter i mitt egna matrum vid alla måltider.
Duschar oftast som är ett projekt och sedan därefter omläggning av sår som är minst lika krävande.
Brukar skriva, läsa, sova eller lägga pussel fram tills kvällsmålet vid halv 8.
Medicin vid 19.30
Vid 9 tiden byter jag om och kryper ned under täcket.
Medicin
Lite innan tio kommer nattpersonalen in till mig och vi har lite samtal.
Natt medicin och sedan sover jag halva natten,
den andra vaknar jag av drömmar, jag får panik i mitt rum och går i korridoren.
 
Tvättar en eller två gånger per vecka och då får man skriva upp sig på tider.
Förvaring av kläder är i ett annat rum då jag enbart får ha ett ombyte på rummet
(brukar dock smyga på med lite mer och lite mer igen tills nästa visitering av mig och rummet sker)
Jag får besök ett par gånger i veckan mestadels av familjen.
Åker och handlar en gång i veckan mer mor, far eller min Malin. 
(handlingen är det bästa på hela veckan)
Det är mycket samtal med personal och tillsyner.
Jag får inte gå ut själv utan hämtas och lämnas vid dörren här utanför av den jag ska iväg med.
(får därför inte heller bli lämnad ensam ute alls om vi är iväg i en affär osv)
 
Regler allt ifrån ingen vädring på rummet, persienner på utsidan av fönstret som bara en personal kan ändra läge på, inga muggar, tallrikar eller bestick på rummen. Plast muggar och tallrikar. Kring 12 patienter (som jag aldrig har någon kontakt med). Rummet består av en säng, fotölj till personalen och ett skrivbord till mig. Inga långa laddnings sladdar på rummet. Inget duschdraperi och så får man be om slang och skrapa som dom sedan tar tillbaka direkt efter duschen. 
 
Det var en dag det.
 
Upp