När kroppen håller på att stänga ned

Efter denna natt togs det parametrar och prover imorse. Parametrarna var bra förutom en för hög puls. Det kunde jag vila emot när det sedan kom in en läkare och ville göra en somatisk undersökning. Så länge inte trycket sjunker behöver inget akut ske, troligen la hon till. Det där troligen gör mig nervös. Nu ikväll var blodtrycket lågt.
 Läkaren pratade klarspråk med mig. Just nu (i den situationen vi var i under förmiddagen) behöver inget ske akut. Men hon började prata om att dom kanske måste tvinga mig om jag inte ville, om jag inte vågar för det som föresåg i mitt huvud. Hon frågade om jag varit bältad dom andra gångerna och bara det fick mig att stelna till.
Haft konstant ont i huvudet idag så nu har jag krypt ned i sängen och kan snart tumma med nattpersonalen att jag inte skadat mig på 24 timmar. Hon trodde ärligt talat inte på mig när jag sa det igår kväll. Visst att värderna i kroppen spelar in och det fysiska måendet men ändå - jag lyckades.
 
 
Upp